נעים להכיר
קצת עלי

נטלי גולן

מאז שאני זוכרת את עצמי תמיד הייתי בתנועה. גדלתי במושב ופעילות גופנית מגוונת שכללה ריקוד, שחייה, אופניים, התעמלות קרקע וריצה היו חלק משמעותי משגרת חיי. בגיל 10 זכיתי להיכנס לנבחרת  האתלטיקה של הפועל עמק חפר ולהיות חלק מהיחידה לטיפוח ספורטאים צעירים מצטיינים. 

בגיל 12 זכיתי בתחרויות כשהחשובות בהן היו "אליפות הפועל " בריצת 1500 מטר לילדות בנות גילי, "אליפות ישראל" בריצת 800 מטר ו"אליפות ישראל" בשליחים בריצת 800 מטר. 

לאורך הדרך היו עוד מדליות ותארים בקפיצות לרוחק ולגובה עד שפרשתי בגיל 17. תקופת התחרויות תרמה רבות לעיצוב אישיותי, כאדם וכספורטאי ולכן אני תמיד ממליצה להורים לא לוותר לילד ולמצוא יחד איתו את ענף הספורט המתאים לו ביותר בו יוכל לפרוח ולהתבטא ולחזק את הביטחון העצמי וכל זה  בליווי של  המאמן שלו. 

לאחר שפרשתי מעולם הריצה התחרותי, הפכתי מנערה רזה ושרירית למעט מלאה והתמודדתי עם דימוי גוף בעייתי. העניין הפריע לי מאוד וניסיתי להתמודד איתו ע"י  פעילות גופנית ודיאטות טרנדיות. אני אפילו זוכרת שביקשתי מאמי ללכת לאשת מקצוע שנתנה לי ולה את אותו תפריט! היום אני יודעת שהיא פשוט לא ידעה איך לעבוד עם נוער ובטח לא עם נערה ספורטאית. 

במהלך תקופת הצבא החלטתי להפוך את תחביב האירובי שרכשתי בנעוריי למקצוע ונרשמתי ללימודי מדריכות סטודיו, אירובי ועיצוב ובהמשך גם ספינינג וחדר כושר. הלימודים אפשרו לי להקשיב לגוף, לרדת במשקל ולשלב בין אכילה מאוזנת לתוכנית האימון שלי.

לימים הפכתי למאמנת כושר לקבוצות וליחידים ומאוד נהניתי להוביל אנשים לחיבור לגוף והתמדה בפעילות והפכתי  את אהבתי לספורט למקצוע.

את התואר הראשון שלי עשיתי בלימודי תזונה "במכללת תל חי" במקביל להיותי מאמנת והיה לי ברור שכאשר אסיים את לימודיי אפתח קליניקה לטיפול בקהל הרחב  ספורטאים חובבנים ומקצוענים וסייע  לכמה שיותר  אנשים ואעביר את הידע הזה הלאה שאיזון הנכון הוא אפשרי  עבור כל אחד.

לאחר שסיימתי את ההתמחות הקלינית נרשמתי ללימודי "תזונת ספורט "במכללת ווינגיט וכך יכולתי לשלב בין עולם האימון לעולם תזונת ספורט . באותה תקופה עבדתי כדיאטנית בבית חולים ורכשתי עוד ניסיון וידע ועבדתי כחלק מצוות רב מקצועי במכונים לשיקום לב, דיאליזה מחלקות אונקולוגיות וטיפלתי באנשים באופן פרטני  וקבוצתי והובלתי אותם לשינוי תוך דיוק  אתגרי התזונה שעומדים בפני  המטופל החולה . 

בהמשך הדרך, כשהרגשתי שחסרים לי כלים טיפוליים, עשיתי תואר שני בחוג "לתזונה בריאות והתנהגות" באוניברסיטת חיפה. התואר השני פתח לי צוהר לשיטות טיפול בהפרעות אכילה בלתי ספציפיות ואכילה ריגשית . במקביל לקחתי קורסים מקצועיים במגוון תחומים :בתזונת ילדים, תזונה לחולי כליה ובעיות מערכת העיכול, הנחיית קבוצות. קורסים טיפולים והתנהגותיים לחיזוק דימוי גוף והטמעת תהליכי שינוי. 

עוד חלום שהגשמתי בדרך הוא כניסה לעולם תחרויות הטריאתלון שתמיד קרץ לי כי הוא משלב בין כמה ענפי ספורט שקרובים לליבי עוד מתקופת הילדות – ריצה, שחייה ורכיבה על אופניים ועד היום חלק משגרת חיי .

אין ספק שעולם הכושר והתזונה הוא עולם מדהים ועשיר ואני מאמינה שכל אחד יכול להצליח, להתחזק, להתחבר לגוף ולאכול באופן מאוזן, עם רכישת הכלים הנכונים וחיזוק נקודות  שזקוקות לטיפול וליווי של איש המקצוע נכון. 

אני מאמינה שאף פעם לא מאוחר מידיי לשנות ולחיות מאוזן!

תעודות והשתלמויות

כיום

נקודות ציון מקצועיות